Dofinansowanie do Likwidacji Niskosprawnych Urządzeń Grzewczych w Powiecie Poznańskim na 2025 rok

Dofinansowanie do Likwidacji Niskosprawnych Urządzeń Grzewczych w Powiecie Poznańskim na 2025 rok

Powiat Poznański kontynuuje działania proekologiczne i w 2025 roku planuje dofinansowanie likwidacji niskosprawnych urządzeń grzewczych opalanych węglem lub drewnem. Program zakłada wsparcie mieszkańców w instalacji ekologicznych systemów ogrzewania, takich jak pompy ciepła czy ogrzewanie gazowe. Ważnym elementem projektu jest trwała likwidacja dotychczasowych źródeł niskiej emisji. Aby skorzystać z dotacji, urządzenia grzewcze muszą być zgłoszone do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB).

Dofinansowanie wynosi do 100% kosztów kwalifikowanych, ale nie więcej niż: 10 000 zł – podłączenie do sieci ciepłowniczej, ogrzewanie elektryczne, kocioł na biomasę lub ogrzewanie gazowe. 15 000 zł – pompa ciepła. 20 000 zł – pompa ciepła lub ogrzewanie elektryczne wraz z instalacją fotowoltaiczną

Zasady i warunki dotacji

Podstawą programu jest uchwała Rady Powiatu w Poznaniu nr VII/113/VII/2024 z dnia 23 października 2024 roku. Warunkiem udzielenia dotacji jest likwidacja wszystkich urządzeń grzewczych na paliwo stałe, z wyjątkiem urządzeń o szczególnych walorach estetycznych lub historycznych, pod warunkiem ich trwałego odłączenia od przewodu kominowego. Dotacja nie obejmuje kotłów opalanych ekogroszkiem, ale wspiera instalację kotłów na biomasę spełniających normy ekologiczne.

Wysokość Dotacji

Rodzaj instalacji Maksymalna kwota dotacji
Podłączenie do sieci ciepłowniczej, ogrzewanie gazowe, elektryczne lub kocioł na biomasę 10 000 zł
Pompa ciepła 15 000 zł
Pompa ciepła z instalacją fotowoltaiczną lub ogrzewanie elektryczne z fotowoltaiką 20 000 zł

Dla wspólnot mieszkaniowych wysokość dotacji może wynosić do 200% podstawowej kwoty przypisanej do danego rozwiązania ekologicznego.

Procedura Składania Wniosków

Wnioski można składać od 2 stycznia do 31 marca 2025 roku w Kancelarii Starostwa Powiatowego w Poznaniu, osobiście, korespondencyjnie lub przez platformę ePUAP. Formularz powinien zawierać wszystkie wymagane załączniki oraz być podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym, profilem zaufanym lub podpisem osobistym. Wnioski niekompletne będą odrzucane, jeśli braki nie zostaną uzupełnione do 15 kwietnia 2025 roku.

Wymagane Dokumenty

Dokument Opis
Wniosek o dotację Formularz wypełniony w programie Word i zapisany w formacie PDF
Oświadczenie o tytule prawnym do lokalu Potwierdzające prawo własności lub współwłasności
Zgoda współwłaściciela Wymagana, jeśli lokal jest współwłasnością

Kontakt

W razie pytań można kontaktować się z pracownikami Starostwa Powiatowego:

Imię i nazwisko Telefon Email
Anna Musiał +48 61 8410 545 anna.musial@powiat.poznan.pl
Patrycja Żabicka +48 61 2269 233 patrycja.zabicka@powiat.poznan.pl
Agata Sibila +48 61 8410 750 agata.sibila@powiat.poznan.pl

https://www.bip.powiat.poznan.pl/4110,likwidacja-zrodel-niskiej-emisji